Italian Gothic Era Painter, ca.1343-1377 Related Paintings of ANDREA DA FIRENZE :. | Triumph of St Thomas and Allegory of the Sciences (detail) | Descent of Christ to Limbo (detail) kkk | Frescoes on the right wall | Madonna and Child with Saints (detail) | Descent of Christ to Limbo | Related Artists:
Frederick GoodallBritish Painter, 1822-1904
Painter, son of Edward Goodall. He was taught by his father and first exhibited at the Royal Academy in 1838. His earliest subjects were rural genre scenes and landscapes, many derived from sketching trips made between 1838 and 1857 in Normandy, Brittany, Wales, Ireland, Scotland and Venice. In the 1850s he also painted subjects from British history. More significant for his subsequent career was his visit to Egypt from September 1858 to April 1859. In Cairo he lived in a house in the Coptic quarter with Carl Haag. Together the two artists went on expeditions to Giza to draw the Nile, the Sphinx and Pyramids, and to Suez and across the Red Sea to the Wells of Moses at 'Uyen Mesa. Goodall also made rapid sketches in the crowded streets of Cairo. 'My sole object in paying my first visit to Egypt', he wrote, 'was to paint Scriptural subjects'. The first of these, Early Morning in the Wilderness of Shur (London, Guildhall A.G.), was exhibited at the Royal Academy in 1860 and won him critical and popular acclaim. In 1864 he was elected RA. Much of the rest of Goodall's long career was devoted to painting similar scenes of Egyptian life with biblical associations, for which he made reference to his sketches and to Egyptian artefacts and clothing. Their success prompted a second visit to Egypt in 1870-71.
Lazlo Moholy NagyHungarian Constructivist Painter and Photographer
ca.1895-1946
marcus larsonSimon Marcus Larson, född 5 januari 1825, Lilla Örsätter, Åtvidaberg, död 25 januari 1864 i London, var en svensk målare. Han tillhörde Dusseldorfskolan och skildrade naturens krafter på ett romantiskt och dramatiskt sätt. Larson hade en kort karriär och avled vid 39 års ålder, men ses ändå som en av Sveriges främsta 1800-talskonstnärer.
1856 var Larson i Dusseldorf och på julafton skissade han på ett solnedgångsmotiv vid den bohuslänska kusten, men Larson drömde om att måla en större tavla, hans atelje var alltför trång. Så en dag när han satt i stans populäraste caf?? och drack öl fick han id??n att han skulle måla i caf??lokalen. Sagt och gjort så hyrde han lokalen i 14 dagar. Duken han spände upp var 10-12 fot hög och 18 fot bred.
Efter 10 dagar var tavlan klar. Tavlan ställdes ut på akademien och det byggdes en utsiktsramp för att åskådarna skulle få en överblick över tavlan, priset var 5 Silbergroschen per titt och det annonserades att intäkterna skulle gå till välgörande ändamål, vilket fick stort uppseende, särskilt bland övriga konstnärer, utställningen varade mellan 25 jan. och 15 feb. 1857 Tavlan ställdes också ut bland annat i Köln och Berlin sedan till Salon Carre i Paris där den hyllades. Därefter ställdes den också ut i Stockholm där Larson tänkte skänka tavlan till staten tillsammans med köpet av Vattenfall i Småland, men då Larson på hösten inte fick sälja nämnda tavla tog han ned den stora tavlan och tog den med sig när han lämnade Sverige och fortsatte sina resor, han visade den under några år, sista gången någon skrivit om tavlan var 1863, Efter Larsons död i London försvann tavlan.